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Californie : Des instagrammeurs profitent des incendies meurtriers pour faire de la pub

84 personnes ont perdu la vie depuis le début des incendies de Californie. | © AFP

Technologie

S’il n’est pas nouveau sur les réseaux sociaux, le phénomène du « squattage de mot-clé » n’en reste pas moins de mauvais goût. 

En Californie, 84 personnes ont perdu la vie et 900 personnes sont toujours portées disparues à cause d’incendies dévastateurs. Mais sur Instagram, certains se servent des hashtags #californiafires, #woolseyfires ou encore #malibufires pour tout autre chose.

Hashtags déplacés

Comme l’expliquent Business Insider et Buzzfeed, des influenceurs et des marques les ont utilisés pour faire la promotion de produits en tous genres… et leur assurer plus de visibilité. Une société qui propose de visiter les vignobles californiens s’est servi de #malibufire pour annoncer sa soirée « Wine Wednesday ». Spécialisée dans les produits de beauté, @veridattacollection a placé le même hashtag pour se faire de la pub, en prenant tout de même le soin d’ajouter : « les incendies de Malibu m’ont changé la vie ». Un autre compte dédié aux bitcoins a utilisé le même stratagème parmi 19 hashtags. Suscitant de vives réactions, la plupart des posts ont depuis été modifiés.

 

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Malibu, we love you and we will heal 💙🌍 Wearing: @ymijeans Location: Malibu #californiagirl #malibulove #strongwomen

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A T T A C H M E N T ~ Can you give without expecting anything in return? Can you enjoy the moment without making it a means to an end? One of the most challenging aspects in relationships is the constant tally “If I do this for you then you will do this for me, right?” It is this kind of thinking that sets us up for disappointment. How many times have you given a gift and have received nothing in return? Our egos drive us to do things in order to get something out of it. If we let go of the need to be rewarded would our relationships be more authentic and filled with less obligation? Absolutely. The Malibu fires were life changing for me. In an earlier post I shared the feeling of security I received due to the connection to human beings and the need to survive. It also shed light on what stops me from my own joy. Yesterday when a situation was going from shitty to shittier I realized I could take my usual route and stop openly giving and loving because I was fearful I would not receive anything in return. Or, take a new route and give without any expectation. Vulnerably loving. I let go of the attachment of what I wanted and watched it sail away into the distance. Moments later I was filled gratitude. Actual real gratitude. For a situation only moments before completely sucked. How is this possible!? Thanksgiving is always focused on being grateful for what you have, have, have. I have this and this and this and this and this and this and wow I am so lucky. I’ve seen so many people struggling with attachments. Being attached to a dream, a house, a relationship, an expected outcome. Tomorrow, when you have a moment to yourself, see if you can view the attachments in your mind (not your email) that possess you. Could you let them go? Why is this a powerful meditation? Because it is your attachment that will always hold you back from living in the present. Always. The ability to perform as a human being without holding tight to attachments will be the currency of the future. #empowerment #YouAreEnough #thanksgiving

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Lire aussi > Quand l’industrie du tabac utilise des influenceurs pour faire de la pub déguisée

Ce phénomène douteux n’est pas nouveau sur les réseaux sociaux, rappelle Buzzfeed. Il porte même le nom de « keyword squatting », soit « squattage de mot-clé ». « C’est du marketing gratuit en quelque sorte. Si vous vendez un produit qui n’est pas juste vous-même, cela peut rapporter de l’argent », explique la chercheuse américaine Joan Donovan au site. Et certains sont prêts à tout pour en empocher.

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